You stole my heart. kapitel 2.

Kapitel 2, klapp, kram, kyss!

Harrys perspektiv

Daisy och jag satt längst bak själva. Vi hade våran stora bil så alla fick plats i samma. Louis satt framme och körde och Elenanor satt bredvid honom, de satt och pratade och Louis behövde verkligen koncentrera sig på vägen för han såg nästan alltid på Elenanor. De skulle bli ett fint par om de blev tillsammans. Zayn och Kattsy satt i mitten med Niall, Liam och Danielle. Alla de fem satt och skrattade och skämtade.

Jag och Daisy satt längst bak och småpratade om allt och inget. Vi båda var singlar och båda hade växt upp i en liten stad. Och hon var så otroligt fin. Och gullig, och framför allt snäll och charmig. Hon var exakt den tjejen jag hade letat efter. Men jag var inte så säker på att hon gillade mig på samma sätt. Men det tänkte jag ta reda på. Ingen tid fick gå till spillo. Jag la min hand över hennes.

- You’re really beautiful, you know that right? Sa jag och hon rodnade. En djup rodnad som spred sig över kinderna och gjorde henne ännu mer gullig.

– You think so? Sa hon nervöst och log mot mig.

– Yes. I do. Sa jag och lutade mig mot henne. Hon lutade sig också mot mig och jag kysste henne lätt på läpparna. Och hon log.

- You know what Harry? You are the most amazing guy I’ve ever met. Sa hon och drog mig till sig och tryckte sina läppar mot mina. Jag kysste henne tillbaka och det var Zayn som avbröt den. Den skiten.

- Whoa! Hey guys look! Harry’s got himself a new girlfriend! Sa han och skrattade, jag slog till honom i nacken och skrattade. Sedan hände det något väldigt märkligt. Zayn kysste nämligen Kattsy. Hon vart så glad att hon slängde sig över honom så gott det gick när hon hade bilbälte på sig och kysste honom. Danielle, Liam och Niall satt mitt emot de och skrattade. Liam såg på Danielle men när hon såg på honom så tittade han snabbt bort. Haha, det höll vekligen på att hända något här…

– I LOVE YOU ZAYN! Sa Kattsy plötsligt och kysste honom än en gång till innan hon samlade sig och fnittrade till.

- If I’m going to be honest, I love you to Kattsy, even if I just met you, it feels right. Sa han och log varmt mot henne och hon kollade chockat på honom I någon sekund innan orden började sjunka in. Hon skrek till och höll sig för munnen så det inte skulle låta allt för mycket.  Alla skrattade och man kan väl säga att det nu fanns två par i bilen. Jag kollade mot Nialls håll och såg honom titta ut genom fönstret. Han såg lite bekymrad ut men jag kunde inte göra något åt det just nu eftersom jag och Daisy höll på och kyssas för fullt.

 

Nialls Perspektiv

Haha, det fanns redan två par i bilen på va var det? 1 timme hade det nog gått sedan vi börjat köra från konserten. Nu sov åtminstonde hälften av alla. Daisy och Harry satt bak, och Harry snarkade lågt och Daisy låg med huvudet på Harrys axel så hon sov väl också. Liam och Danielle lutade sig mot varandra men Liam sov inte, bara Danielle. Han höll på att leka med hennes hår som var väldigt, väldigt krulligt. Jag önskade att det hade vart en femte tjej med, som hade dyrkat mig lika mycket som Katt dyrkade Zayn. Men såklart så hade jag inte den turen. Katt och Zayn sov också. Louis och Eleanor satt fram och snackade om hur det är att vara så kända som vi är, hon var nyfiken av sig och jag kan bara tänka mig att Louis redan tycker hon är jättesöt.

– Niall! Viskade Liam plötsligt till mig och jag vände mig mot honom.

– what? Frågade jag och försökte låta inte irriterad över att han hade avbrutit mina tankar.

- do you think Danielle like me? Frågade han. Jag suckade.

- yes i think and if you wonder why, because she looks at you like 24/7 and she was the happiest in the waiting room when you got in, but don’t look away when she looks at you! You’re the man Liam! Fejk skrattade jag och han verkade köpa det. Han skrattade han också.

- yeah it is true… hahahah, yeah, i think I’m going to say something nice to her later, so she gets that I like her! Sa han och jag skrattade nu inte något fejkskratt utan det här var äkta.

-Liam, Liam, Liam… man, I think she already knows that you like her! You look at her all the time and when she looks back at you, you look another way!

Skrattade jag och Liam log mot mig.

Sedan så kurrade min mage ganska högt. Till och med Louis hörde det och han började skratta.

- Hey sorry man, no nandos in sight, but it’s a Mc’ Donald’s 3 minutes away from here, so we can stop and eat there. Can you wake up all the peeps? Sa han och jag skakade försiktigt på Zayn. Han vaknade samtidigt som jag började skaka han och gäspade stort.

- We’re going to eat in 3 minutes, can you wake up Harry and Daisy? Sa jag till honom när han frågade varför jag hade väckt honom. Han smekte försiktigt Katts kind och hon vaknade med ett ryck. Hon log och Zayn sa att vi skulle äta om 3 minuter. Sedan skakade han om Harry lite och han vaknade och tittade på Daisy och log. Sedan kysste han henne fjäderlätt på munnen och smekte hennes kind. Hon vaknade och Zayn sa återigen att vi skulle äta när som helst på Mc’ Donalds så de behövde vara redo med beställningarna. Haha, jag visste redan vad jag skulle ha. Jag ska ha det jag alltid tar, om jag inte är jättehungrig för då tar jag fem cheeseburgare, men nu skulle jag ha tre cheeseburgare och en happymeal.

 

När vi hade beställt genom drive in så började det bli livat igen och alla åt. Jag började med en cheeseburgare och drack lite cola. När jag tog den första tuggan så insåg jag hur hungrig jag var! Jag åt upp den första burgaren på fyra tuggor och började genast på en ny. Och helt plötsligt så låg det en massa kartonger och papper på golvet från att jag hade ätit upp all min mat. Daisy började skratta.

- I knew that he ate a lot, but not that he ate fast! Skrattade hon och tuggade på en chicken nugget. Harry åt också på en medans han skrattade. Jag började skratta och snart skrattade hela bilen. Medans alla smaskade på mat, sörplade jag i mig den sista colan och sedan somnade jag…

A/N: okej, så båda jag och ebba har inte uppdaterat på någon dag, sorry för det haha... men anyway så ska vi bättra oss men jag kanske inte kan uppdatera så ofta för e som sagt i sthlm... btw så var det jag som skrev förra inlägget XD glömde byta kategori XD hoppas ni gillar kapitel 2 och kommentera vad ni tycker <3 älskar er! xxx



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

novellerfanfics.blogg.se

här läser du fanfics och noveller av Elsa och Ebba (båda 13 år). Vi bor i Örebro och om du ska kopiera våra berättelser eller ta någonting "coolt" ifrån de så fråga om lov och ge oss cred.

RSS 2.0