Mr.Cool-kapitel 3

En annan lampa började lysa och motorerna startade. Jag tror Pavlova sa något om "Trevlig resa" innan skärmen blev svart men det bullrade så mycket att vi knappt hörde något. Efter en stund kollade jag på klockan. Den var 15:11. Mellisdags! Vi åt en burk konserverad spenat eftersomdet ver det enda vi hittade. Spenaten smakade dock som konserverat bil-däck från 1850-talet.
Det hödes ett ljud från golvet: "Chingkapliiiiiiing!" det var en mobiltelefon. Plötsligt ändrade den signal: "Iåååiåååzoompiiiiiiiiblipblipchingching" jag tog upp den och tryckte på 'svara-knappen'
-Hallå? Sa jag in i luren.
-Glurp wöö lalalala ding. Svarade en mystisk röst. Jag tyckte inte att den mysktiska rösten var vär nån av min tid så jag la på...
 
Det gick dagar och veckor och tillslut hade det gått en månad.
 
Vi åt gröt som hade samma smak och konsistens som klister till middag. Vi skulle precis gå och lägga oss när den store skärmen (som tydligen kallas TV) lystes upp.
-Tja polarn! Sa Pavlova och gjorde ett peace-tecken.
-Vem är det som vill förstöra jorden egentligen? Frågade Peanut-butter. Bra fråga, jag hade själv undrat det länge men jag hade lärt mig att man fick el-chocker om man frågade för mycket.
-Jane... Pavlovas röst lät mekanisk och vördnadsfull.
-Vem? Frågade jag.
-Jane! Pavlova skrek det högt och skrämt.
-Jaha... Muttrade jag.
-Ni landar om tio minuter... Ni kan förbereda er sålänge... Rösten var uttryckslös när han sa det.
Tv:n blev svart. Jag sprang ut ur rummet och slet åt mig en rymd-dräkt. Den var ungefär 2 decimeter förstor på både längden och bredden och det var nästan omöjligt att få på sig hjälmen. När vi väl satt på oss rymd-dräkterna bokstavligt talat dra oss fram på grund av allt typ som släpade i marken.
-Puh, va jobbigt! Sa Peanut-butter vars rymd-dräkt var jätteliten.
-Det är faktiskt jobbigare för mig än för mig än för dig! Sa jag surt. Vi gick ur rymdraketen och ner på månen. Man var väldigt lätt så även en ståtlig pingvin som jag skulle kunna flyga.
-Roarrrrrr! Hördes det från en grotta. Det var den mystiska rösten.
-Kom så drar vi! Ropade jag till Peanut-butter som hoppade runt.
-Nej titta, skoj! Wee ho, wee ho! Skrattade Peanut-butter. Jag misstänkte att han druckit nåt olämpligt. Fast då hade jag också gjort det, för båda drack juice-pulver utspätt med vatten till frukosten. Den mystiska rösten morrade och kom närmare. Jag var bara lugn och Peanut-butter fick panik.(Hehe okej jag skojade lite... Det kanske var tvärtom...) 
-Aaaah Aaaah! Skrek jag och sprang runt i cirklar. Rösten kom ännu närmare. Plötsligt sprang jag in i en vägg och allting blev svart.
 
Jag vaknade av att Peanut-butter hoppade på min mage.
-Titta, titta ett rymdmonster! Kan vi behålla honom? Frågade han och pekade på den gigantiska gröna jätte-lurviga hunden bakom sig.
-Absolut inte! Det är ju livsfarligt! Skrek jag. Då såg jag på hunden igen. Den hade ett halsband som det stod "Boss" på.
-Grr! Morrade Boss.
-Fin vovve... Plats sitt. Sa jag långsamt och bestämt. Boss satte sig genast. "Wow det funkar" tänkte jag.
-Voff voff! Skällde boss glatt.
-Jag pingvin... Han ekorre... Du monster. Förklarade jag.
-Voff voff... Mjau? Skällde och jamade Boss undrande.
-Pingvin inte katt! Sa jag surt.
-Äh chilla han är bara 300 år gammal... Va snäll mot valpen. Sa en röst bakom oss.
-Aaaaah! Skrek jag och Peanut-butter i kör.
-Hey ta det lungt det är vi! Sa en annan röst. Där stod tre av djuren som blivit bortförda.(Inte räknat med mig och Peanut-butter)
-Wow this is so awesome! En pingvin! Ropade en vittiger, Tivoli.
-Det är ju Peanut-butter och Mr.Cool! Sa fladdermusen Twilight.
-Weeey vi har saknat er friends! Sa Misse 3.

A/N:Hope you like... Haha... Märks att jag var ganska MKT Twilight nörd på den tiden? TEAM JACOB! Haha nej... Actully är jag Team Seth hehe... Alla som läst Breaking Dawn och sett Eclipse vet hur sjukt aboreble han är! Längtar till Pt.2 iaf. En annan film jag vill se är Cathching Fire. Det är uppföljaren till Hungergames. Den kmr dock först om 2 år och ska bli uppdelad i två delar så del två på andra filmen kmr om 3 år... Grrr dumma film bolag! Sen finns det ju filmer som redan kommit ut som jag vill se, tex. Ice Age och Batman. Hehe konstiga filmval, jag vet. Längtar även till när The Hobbit kommer, älskade boken när jag var liten och älskade även Sagan om Ringen filmerna(BÖCKERNA MED... Även fast det va ett tag sen som jag läste dem) okej hur kom jag enns in på det ämnet? Haha :D Luv yah <3 Another World & Stand Up/Ebba
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

novellerfanfics.blogg.se

här läser du fanfics och noveller av Elsa och Ebba (båda 13 år). Vi bor i Örebro och om du ska kopiera våra berättelser eller ta någonting "coolt" ifrån de så fråga om lov och ge oss cred.

RSS 2.0