You stole my heart. kapitel 6.

Kapitel 6, don’t be scared, I ain't going nowhere.

Daisys Perspektiv
När jag vaknade så såg jag att Harry fortfarande sov. Jag kröp upp intill honom och la huvet mot hans bröst. Jag andades in hans lukt och kände en varm känsla av välbehag. Jag gick upp och satte på mig ett par mjukisbyxor en bh och en av Harrys tröjor. Sedan gick jag ner. Det var tyst i hela huset, sedan kollade jag på klockan - 06:00 am. – och fattade genast varför det inte var någon uppe. Jag gick mot köket och bredde på en macka med ett tjockt lager Nutella. Jag var sååå sugen på något just nu. Efter jag hade ätit upp mackan så hörde jag fotsteg i trappen. En nyvaken Harry med hår som stog åt alla håll tittade frågande på mig.
- I missed you in the bed. Sa han och flinade mot mig. Jag log tillbaka och skulle just säga att jag var påväg upp igen när jag kände illamåendet i halsen, magen knöt sig och jag rusade mot toaletten.
Jag sjönk ner på golvet och lutade mig över toastolen. Spydde. Spydde. Spydde. Det kändes som det aldrig tog slut. Jag kände en hand på ryggen, jag kollade bakåt för att få se att Harry stog bakom mig med ett förskräckt ansikte. Han kanske hade samma tankar som mig? Även fast jag hoppades att jag var inne på helt fel spår kunde jag inte hindra mig från att tänka tanken att jag kanske var gravid. Hoppas för guds skull att det bara hade varit nutellan eller mackan som var dålig…
– Daisy? Frågade Harry och kollade på mig med snälla medlidande ögon.
Jag kunde inte förmå mig själv att prata just nu så jag kollade på honom och visade med blicken att han skulle fortsätta.
– Daisy? Sa han igen innan han fortsatte. Are you pregnant? Och där kom det. Jag brast i gråt och kurade upp mig i Harrys famn. Den kändes trygg och han kramade mig mjuk. Vi satt så enda tills klockan var vid åtta på morgonen. Sedan lyfte Harry upp mig och bar upp mig till sängen. Han la mig försiktigt ner.
– Harry? Sa jag, och kollade på honom med ett blekt leende. Han kollade på mig och såg på mig med ledsna ögon.
– Yeah, what babe? Sa han och la sig bredvid mig.
- If I’m… pregnant… I think I’m going to keep the baby. Sa jag med låg röst och kollade bort. Jag visste att det var ett förhastat val men det kändes som det var fel att göra abort om jag var gravid.
- Well I’m here for you babe, no matter what. Sa han mjukt och kysste mig. Jag är sååå glad att Harry är min pojkvän. SÅÅÅ GLAD, OCH SÅÅÅ GRAVID…

A/N: ok, så hopppas ni gillar det här inlägget och KOM IGEN OCH KOMMENTERA! de e kul att se att folk går in på min och ebbas nystartade blogg men vore ännu roligare om ni slängde in en kommentar eftersom det e fett mycket till motivation! aja, hoppas jag inte va hård nu hahahah XD hoppas ni gillar kapitel 6 och längtar efter kapitel 7!! säg till om ni vill ha ideer till era egna noveller eller om ni har ideer till nya noveller här eller till våra noveller! tyvärr så har jag redan skrivit klart den här novellen så alla kapitel ligger på lager till er, men håller på att skriva på en annan novell som ni kan få läsa när YSMH (You Stole My Heart) är klar och sådär! den heter stripes and paparazzis och handlar om Louis... sedan håller jag på att skriva en med Niall också, säg vilken ni skulle vilja läsa mest så kan jag börja att lägga ut den när jag e klar med YSMH <3 wow, lång authors note hahahahaha :D anyway så ska jag kolla lite youtubeklipp nu och fortsätta skriva på SAP (Stripes And Paparazzis ;)) nu!! älskar er!! xxxx


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

novellerfanfics.blogg.se

här läser du fanfics och noveller av Elsa och Ebba (båda 13 år). Vi bor i Örebro och om du ska kopiera våra berättelser eller ta någonting "coolt" ifrån de så fråga om lov och ge oss cred.

RSS 2.0