You stole my heart. kapitel 4.

Kapitel 4, You know I’ll take you to another world

Harrys Perspektiv

Jag vaknade av att någon slängde en kudde i mitt ansikte. Det var Daisy, vem annars? Jag öppnade ögonen och blinkade några gånger. Ljuset strimmade in genom fönstret.

Daisy satt grensle över mina höfter. Hon skrattade och slog mig i ansiktet med den mjuka kudden.

– Morning (slår) how (slår) did (slår) you (slår) sleep (slår) tonight (slår)? Frågade hon och bländade mig med ett av hennes leenden. Jag tog upp kudden som låg under mig och slog tillbaka. Hon skrek till, och ställde sig upp i sängen. Jag ställde mig på knä och skrattade. Jag slog ner henne, gång på gång när hon ställde sig upp, men hon gav inte upp. Efter varje gång hon ramlade så ställde hon sig upp igen. Men efter ett tag så gav hon upp. Hon satte kvar på sägen och andades andfått.

– I slept very good. And you? Frågade jag och log mot henne. Hon böjde sig fram och kysste mig.

– Awesome. Svarade hon under kyssarna. But I’m hungry. Sa hon sedan.

- Let’s go down and eat then. Sa jag och tog tag i hennes hand. Vi gick ner och där var det fullt i rörelse. Niall satt vid tv:n och spelade gitarr. Louis och El lagade frukost, Liam och Danielle dukade och Zayn och Katt sov. Haha, typiskt Zayn. De låg som en hög i soffan och konstigt nog vaknade de inte. Men, men. Vem vet vad de gjorde igår… antagligen sov, men man vet aldrig med Zayn (han är bra skådespelare säger jag bara), antingen så sover han eller så vilar han.

– Wow. Cool, I’m hungry. Sa Daisy och gick till Lou och El och hjälpte till att steka bacon. Jag gick fram bakom henne och lade mina händer på hennes höfter.

- Harry, can’t you see I’m cocking!? Sa hon och viftade bort mig. Men sedan ropade hon på mig igen. But Harry! Can you help me? I don’t actually know how to do. Jag gick tillbaka till henne och tog stekspaden ur hennes hand.

– Like this. Sa jag och rörde om i stekpannan. And then do this. Sa jag sedan och vände på baconen. 1 minute, then they’re done.

- Okay… I think I can do this. Sa hon till sig själv och började arbeta. Jag gick bort mot Niall och satte mig vid honom. Vi började småprata lite smått medans han spelade på gitarren.

– HOLY SHIT! Hörde jag Daisy skrika. Sedan började Louis skratta och jag anade att hon hade bränt baconen. Men bäst att vara på den säkra sidan. Så jag gick dit. Det gjorde alla andra ”som inte sov” också. Snart skrattade hela huset förutom Zayn, Katt och Daisy. Daisy var röd som en tomat i ansiktet och jag gick fram till henne och kollade ner i stekpannan. Där låg det brända, svarta bacon.

– This will be the best bacon ever! Sa jag till henne för att stötta henne. Hon log nervöst.

- I guess it’s a cind of different taste than usual… Sa hon och alla brast i skratt.

Frukosten blev endå ganska lyckad, det fanns toast, pannkakor och nutella så jag antar att vi klarade oss.

 

Daisys Perspektiv

Efter frukosten så drog alla iväg till stan. Det skulle bli lite trixit att gå på stan såklart men de flesta var nog i skolan eller på jobbet så det skulle varit värre om det hade vart helg. Vi bestämde att Katt och Zayn fick stanna hemma. De sov fortfarande när vi åkte. Niall ville också stanna hemma först men han ångrade sig när vi sa att vi skulle kunna åka och äta på nandos efter shoppingrundan.

När vi var inne i stan var det ganska lugnt. Det var inga fans här så det var väldigt lugnt.

- So girls, witch store do you wanna go to first? Frågade Louis och log sitt sneda leende.

- Uhm, Dani, El? Where do you wanna go? Frågade jag och såg på de med min blick som de alla förstod (”kom igen, jag kan inga bra affärer!”). De skrattade.

– VICTORIAS SECRET!!! Ropade de och jag avskydde mig själv för att ha frågat de. Underkläder, yeyy… men egentligen, precis vad jag behöver.

Killarna som var experter på stan visste såklart vart det låg och de gick dit med obekymrade miner. Antingen var de experter på att hålla masken eller så var de vana. När vi klev in i affären så luktade det genast lavendel och det var rosa väggar runt omkring oss. Dani (Danielle) och El sprang runt överallt och kollade, medans jag bara stog där som ett fån och inte hade någon aning om vad jag skulle göra. Jag började röra benen mot en ställning med bh:ar. Harry gick efter mig och kollade med mig. Till slut så sa han,

– This one is nice! Och pekade på en röd spets bh. Den var faktiskt väldigt fin. Och inte alls så dyr.

- Yeah, you want me to buy it? Frågade jag och tog rätt storlek. Han tog bh:n ifrån mig.

– I’m paying. Sa Harry och gick mot kassan, men jag hann ifatt honom innan.

– Harry! Sa jag och lade en hand på hans axel.

- What? Did you find one more? No probs, just give it to me. Han pratade med en sån lugn röst att jag nästa blev irriterad.

- Why are you paying my bra? Frågade jag, sedan och gav honom en menande blick.

- Oh, but isn’t that what am I supposed to do, I mean, I am your boyfriend? Right? Frågade han och log mot mig. Jag blev så chockad att jag lät honom gå till kassan och betala. Holy Jesus, Harry Edward Styles (FRÅN ONE DIRECTION!) hade sagt att han var MIN pojkvän! Fan-girl moment… JAG KOMMER DÖÖÖ! JAG ÄR HARRY STYLES FLICKVÄN! HOLY FUCK! JAG TROR JAG KOMMER SVIMMA, JAG ÄR DEN LYCKLIGASTE TJEJEN I VÄÄÄÄRLDEN!!!!!!! När han kom tillbaka så hade jag lugnat ner mig och han hade en påse i ena handen och den andra handen utstäckt mot mig. Jag tog den och sedan väntade vi på de andra. Jag tror att Liam och Lou fick betala en aning mer än Harry när de kom fram till kassan. De hade händerna fulla med bh:ar och ja gud vet vad!

När vi äntligen kom ut så föreslog Niall, som hade stått vid utgången hela tiden, att vi skulle gå och äta. Alla visste att när Niall vill man skulle äta så var det bara att hänga på. Annars kunde han bli riktigt sur, säger rykten, men vem vet om de är sanna… såklart så är han hungrig hela tiden…

När vi väl kom in på nandos luktade det mat lång väg. Vi fick ett stort bord och efter 10 minuter så kom det in en servitris.

- Hi my name is Jazz, I’m the one that’s going to be your waitress today. Can I take your orders please. Sa hon och kollade på oss. Hon kände ju såklart igen Killarna, men oss tjejer hade hon ingen aning om vilka vi var (tack och lov!). men hon verkade se killarna som vanliga människor, inte bry sig om att det var ”det brittiska pojkbandet!”.

– Are you new here? Frågade Niall helt plötsligt tjejen (som hette Jazz). Hon kollade upp från sitt block och nickade.

– Yes, I started yesterday. Svarade hon och log mot Niall.

Det verkade som om Niall gillade henne, för han såg på henne hela tiden.

- I was actually going to see one of your preformance next week! Maybe I’ll see you there. Sa hon efter hon hade tagit våra beställningar.

 

Nialls Perspektiv

Hon var en skönhet. Jazz, våran servitris, var en skönhet. Hon hade svart hår, uppsatt i en hästsvans, och bruna ögon.

- Yes! Ofcourse we will see you there! Just say the Paul that your name’s Jazz…

– Tyler, Jazz Tyler. Sa Jazz och log lite.

- Jazz Tyler. Ok then, Jazz Tyler say your name to Paul and he’ll lead you right to us. Sa jag och log tillbaka, hon började skratta. Sedan gav hon mig en lapp.

– Just in case. Sa hon och sedan gick hon igen.

När hon hade gått så frågade alla – ALLA!- frågor. Harry började.

- Do I see something here? Between you and a waitress? Frågade han och log.

– I Hope so… sa jag.

- She’s so beautiful. Sa El. Louis mumlade något I hennes öra, antagligen att och också hon var vacker.

- Yeah, she really is… Sa jag. Sedan så fortsatte vi äta och började prata om annat. Men det enda jag kunde tänka på var lappen i fickan och konserten om en vecka…

Jag kom sedan på att jag inte ens hade läst lappen. Jag reste mig upp och mumlade en ursäkt om att gå på toa. Innan jag hann någonstans så tog Harry ett fast grepp om mig.

- Niall, don’t do anything stupid, and if you have to, then use protection. I’m not ready to be an uncle yet. Sa han och log ett rävleende mot mig. Jag rodnade.

- Hazza, I’m NOT going to do those things – än, tänkte jag- I just need to pee, so can you let go now. Frågade jag och kollade på Harry, han skakade av skratt och släppte mig genast. Jag rusade mot toaletten och fiskade upp lappen samtidigt som jag låste dörren om mig. Jag läste en fin handstil:

Hi there Niall. Twitter: justdajazzty Phone: 555-4389486. Plz text me if I can see you before the concert! Jazz xx”

jag log för mig själv och lade in hennes nummer på mobilen, loggade sedan in på twitter och följde @justdajazzty. När jag var påväg att logga ut så såg jag att jag redan hade fått en massa tweets, ”why did you follow @justdajazzty?!”, ”are you dating @justdajazzty?”, ”if you’re dating (@NiallOfficial  & @justdajazzty), you would be a lovely couple!” jag orkade inte svara så jag loggade bara ut och tänkte på den sista tweeten.

Jag spolade och tvättade händerna, för att undvika konflikter om Harry stog utanför och tjuvlyssnade. Sedan gick jag ut och satte mig igen. Maten hade kommit och alla satt och åt. Jag satte mig på min plats och högg in.

- Hey, Niall, you missed your babe when you were at the bathroom. Sa Harry och kollade på mig när han hade svalt maten. Han log och jag kollade ner.

- Well to bad, but I can take the check and the rest of you can go when you’ve eaten up if you want to go shopping with the girls. Sa jag och hoppades att det var Jazz som skulle ta notan.

– Yes! Sounds great! Sa Daisy och gav mig en blick som sa allt ”Niall, we’ll leave and you go and get that Jazz!”. hon var verkligen bra på att säga med blicken vad hon ville säga utan att säga något. Oj, det där vart invecklat… haha.

– Yeah, why not. Instämde Harry och tog en stor tugga av revbenen han hade beställt. Jag kollade ner på min talrik och log. Jag skulle antagligen få se Jazz igen, och bara att veta av den tanken gjorde mig berusad av glädje. Jag ville att alla skulle gå, nu. Men var tvungen att påminna mig själv om att det stog mat mitt framför mig så jag inte körde iväg de.

Men allt eftersom så tömdes deras talrikar. De frågade om det var okej om de gick och lämnade mig,

- Ofcourse it’s ok! Now go, before the stores closes. Sa jag och tjejerna drog med sig killarna.

 

Daisys Perspektiv

Jag hade faktiskt inte en aning om vad vi gick in i för affärer, men kläderna var ok. Och jag behövde verkligen kläder. De enda kläderna jag hade, var de jag hade på mig. Och det räckte inte långt. Harry frågade mig om det var något särskilt jag letade efter.

- Uhm… Clotes, I think. If I’m going to stay here for at least a week, I’ll need more clotes. Sa jag och log mot honom. Han hade sagt, efter köpet med bh:n, att jag skulle få vad jag ville ha. Jag hittade ett par tighta, ljusa jeans och höll upp de mot Harry. Han nickade och kollade ner på sin kläd hög på armen. Jag hade inte hittat så mycket kläder samtidigt någonsin i mitt liv, och haft så kul samtidigt. Vi gick mot provrummen, och jag tog med mig alla kläder som Harry gick och bar på. Jag började med ett tight blommigt linne, och ett par svarta midjeshorts till. När jag kom ut så tappade Harry hakan.

– What Haz? Frågade jag och kollade förvånat på honom. Han log ett brett flin.

– You’re beautiful. Sa han och kollade på mig, han kollade varenda liten millimeter som han försökte leta efter brister, men det verkade inte som han hittade några, för han gav mig ett gillat leende. Jag gick tillbaka in och satte på mig andra kläder. Varje gång jag kom ut så sa alltid Harry något eller bara rodnade och tittade ner i marken. Tillslut så hängde det bara en sommarklänning och de tighta ljusa jeansen kvar på det jag inte hade provat. Jag drog på mig klänningen och såg att den verkligen såg bra ut. Den var vaniljvit med rosa, gula, gröna och röda små blommor på och ganska tight men visade endå inte för mycket. Jag gillade den verkligen. När jag kom ut till Harry så spärrade han upp ögonen som han nyss hade sett ett ufo.

– What? Is it so bad? Frågade jag och log snett mot honom. Han reste sig upp och ställde sig framför mig, kysste mig. En massa känslor forde igenom mig, åtrå, kärlek, lycka, och elektricitet.

- You’re so beautiful in that dress! Please let me buy it for you? Frågade han och kysste mig igen.

– Yea, sure, can I get anything else? Frågade jag och han skrattade.

- Haha, babe, you can get anything, almost, you want. You just have to ask. Sa han och jag skrattade.

– Well then, can i get like half of those? Sa jag och pekade på kläderna i provrummet.

- Yes, babe. You can, just tell me what you want and I’ll buy it. Viskade han i mitt öra och hans läppar snuddade mitt öra. Jag rös av välbehag och gick sedan in i provrummet igen för att välja kläder. Det blev tre par jeans, ett par svarta, ett par mörk-blåa och ett par ljus-blåa, jag tog också med de svarta midjeshortsen, sedan så hittade jag en vanlig svart långärmad tröja (alltid bra att ha) och en massa linnen i olika färger. När jag hade runt 10 plagg var jag nöjd, resten fick hänga kvar, men i sista sekunden så tog jag med de där tighta ljusa jeansen och gick sedan till Harry igen. Han kollade på mig, sedan på högen med kläder. Han flinade och jag antog att han fortfarande tyckte att kläd högen var ganska stor. Men vadå? Tänkte jag. Man måste väl passa på?

Efter det så gick vi tillbaka mot Victorias secret men Eleanor, Danielle, Louis och Liam bestämde att de ville tillbaka hem, så jag och Harry fick gå ensamma. Vi gick hand i hand, när vi stötte på några tjejer i 14- årsåldern. Harry suckade medans han ställde upp på foton och gav de autografer. Sedan när de gick så kollade de på mig. När jag och Harry fortsatte att gå så kände jag deras iskalla blickar i ryggen. Harry lade en arm runt min midja och viskade i mitt öra,

- We better hurry, they’re gonna tweet this any second and everyone will know we’re here. Sa han och höjde tempot när vi gick. Vi kom in i affären samtidigt som vi hörde någon ropa. Högt. Det var Niall. Och inte bara Niall utan också en stor bunt med gaaaaalna fans springande tätt i hälarna på honom. Vi gick genast ut och såg på de skrikande fansen. Harrys ögon var uppspärrade av skräck. Jag sa till Harry att jag hade en idé.

– Well, you better be quick milady. Sa Harry medans Niall och de skrikande fansen kom närmare.

Jag sprang in i affären igen.

A/N: yo. hoppas ni gillar kapitel 4! kommentera och allt det där blah blah blah hhahahahhahaha :D



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

novellerfanfics.blogg.se

här läser du fanfics och noveller av Elsa och Ebba (båda 13 år). Vi bor i Örebro och om du ska kopiera våra berättelser eller ta någonting "coolt" ifrån de så fråga om lov och ge oss cred.

RSS 2.0